tisdag 9 februari 2010

Kategorier i Blogspot

Äntligen har jag kommit på hur man kan skaffa kategoriar här i Blogspot. Det har stört mig rätt länge att ja inte vetat hur man gjort... Men nu e det fixat å de va lätt som en plätt =)

Man får jobba med etiketter, du vet den där lilla rutan längst ner när du gjort ett nytt inlägg. Skriv in ett ord där, tex: Mode, Inredning, Tips eller nåt annat; en kategori helt enkelt. Sen under layout menyn så lägger du till en ny "gadget" i högerspalten..den heter "Etiketter" men du kan döpa den till vad du vill. Och jag valde just "Kategorier"... Vipps så har du din egen Kategorilista i blogspot!



Lycka till!

3 kommentarer:

  1. hej! jag försöker förstå lite hur du menar här med kategorilistan.. jag har kommit en bit på vägen men jag kan inte döpa om de små kategorierna från månaderna. hur gjorde du?

    SvaraRadera
  2. Tack så mycket för hjälpen! :)
    fin blogg du har :)

    SvaraRadera
  3. Tack så mycket för hjälpen! har försökt fixa det där flera gånger men inte lyckats. tack för en enkel å bra beskrivning.. det gick ju super smidigt att fixa nu =)

    SvaraRadera