torsdag 7 januari 2010

Confessions...

Jag måste nog ärligt erkänna att jag inte är 100% frisk, eller bara allmänt knäpp...


Nu ska jag här berätta historien om hur
<-- denna möbel kom in i mitt badrum igår kväll/natt..

Hade varit på IKEA tidigare och köpt en vit "expidit" hylla som jag tänkte placera i badrummet. Kl 21 börjar jag montera ovanstående, inga som helst problem hittills..Vart snarare väldigt nöjd med resultatet & det tog max 30 min!

Eftersom hyllan är en bra bit längre än mig & jag är en liten tjej på inte så många kg så var den ganska tung att förflytta i monterat tillstånd...men även det gick bra å jag får in den i badrummet... Det är NU det intressanta börjar!


Hyllan är nämligen för bred för att komma imellan en plattsbyggd duschvägg å handfatet i mitt badrum.... "Toppen!!"...tänkte jag "va gör jag nu??" Hmm,.. "jo jag monterar ner duschväggen ifråga å tar in möbeln den vägen." Japp...plockar fram pappas verktygslåda å börjar lossa alla skruvar i nämnda duschvägg. Då är nästa fråga: Varför i h-vete har man massa skruvar i en sak om den förbannat sitter lika fast utan skruvarna??? (för dom som inte förstod så gick det alltså inte att lossa duschväggen) Det var bara att skruva tillbaka de betydelselösa skruvarna igen -.-

Nu är kl säkert 23.30... tror ni att jag har gett upp?? Nä, de tror inte jag heller! Jag tänker istället: "så svårt kan det inte va att montera ner ett handfat från väggen" Sagt å gjort... stänger av vattnet å börjar återigen rota i pappas verktygslåda.. Men varför skulle allt flyta på nu när det inte gjort det dom senaste timmarna?? Det finns såklart ingen tillräckligt stor skiftnyckel här hemma.. när aven det problemet är löst med diverse mackar inblandat så ger jag mig återigen på handfatet. (Det ska även tilläggas att jag aldrig har monterat ned ett handfat tidigare)


Efter mkt om å men så lossnar handfatet...
å, taadaa,.. möbeln kommer ÄNTLIGEN på plats!
Vid det här laget är kl 03.30 å jag börjar nu att ställa tillbaka allt på sin rätta plats..





Kl 04.00 var jag faktiskt klar å se så fint det vart =)


Med detta skulle jag vilja säga: "skam den som ger sig"

Puss på er// xoxo Jessie